Skip to content

Tällainen on työpäivä Flamingo Span vastaanotossa

14.12.2022
Kuvassa vastaanoton henkilökunta antaa rannekkeen asiakkaalle.

Flamingo Span vastaanotto palvelee niin Vesipuiston kuin Aikuisten kylpylänkin kävijöitä, vilskettä riittää siis vuoden ympäri. Nyt pääsette tutustumaan työpäivääni vastaanoton vuorovastaavana yhtenä vauhdikkaana marraskuun päivänä.

13.00 Työpäivä alkaa. Tavallisesti tutustun ensin ryhmävarauksiin ja muuhun päivän ohjelmaan, mutta tällä kertaa olin itse laittanut ryhmille rannekkeet odottamaan jo edellisenä päivänä ja kirjoittanut ohjeet ryhmien vastaanottamiselle.

Työkaverillani on kinkkinen asiakaspalvelutilanne meneillään tullessani, autan tilanteen selvittämisessä. Hoitoa varatessa väärinymmärrys varauskäytäntöihin liittyen, ja hetken neuvottelun jälkeen pääsemme molemminpuolisesti miellyttävään ratkaisuun ja saamme varausta muutettua niin, että pariskunta pääsee yhdessä hoitoon syntymäpäivän kunniaksi.

13.30 Vastaanottoon tulee seurue, jolla on maksusitoumussopimus sisäänpääsyihin Vantaan kaupungin kanssa. Siirryn luomaan uuden asiakkaan takahuoneeseen, koska laskutusta varten tarvittavaa toimipaikkaa ei löydy ennestään asiakastiedoistamme. Työkaveri päästää sillä aikaa asiakkaat sisään ja asiakas noutaa kuitit ja kopionsa sopimuksesta myöhemmin.

14.15 Työkaveri vastaanottaa ryhmän ja ilmoittaa minulle uudesta ryhmäpiikkitoiminnostamme tekemiään huomiota vastikään käyttöön otetusta kassajärjestelmästä. Kirjoitan lisäyksen perehdytysoppaaseemme aiheesta muillekin tiimin jäsenille.

15.00 Palvelen asiakkaita tulo- ja lähtökassoilla, kunnes on aika lähteä tauolle ennen aamuvuorolaisten työpäivän päättymistä.

16.00 Palaan ruokatauolta. Teen työkavereiden kanssa asiakaspalvelun lisäksi respan juoksevia tehtäviä: tyhjennän rannekkeet lähtöporteista ja laitan ne valmiiksi tulokassoille asiakkaita varten, täytän myynti- ja vuokratuotteita hyllyille sekä tarkistan sähköpostit. Lisäksi korjaan kassajärjestelmään virheellisesti hinnoitellun tuotteen ja päivitän pienen korjauksen verkkosivuillemme.

19.00 Tulostan seuraavan päivän ryhmävaraukset yritysryhmälle ja synttäriseurueelle valmiiksi päivää varten ja teen esivalmistelut. Pikkujoulukaudella ryhmiä on paljon, joten ryhmiä vastaanotettaessa selkeät ohjeet ja etukäteisvalmistelut helpottavat tekemistä.

19.30 Tarkistan päivän laskutukset ja lyön kassaan laskulle aiemmin saapuneen ryhmän.

19.45 Aloitan sulkuvalmistelut. Vaihdan käytetyille pyyhkeille ja kylpytakeille valmiiksi tyhjät rullakot, käyn seuraavaa päivää varten valmistelemassa ja sulkemassa uudet itsepalvelukassat.

20.15 Palvelen lähtökassalla ryhmää, kun asiakkaat tekevät vielä matkamuistoksi ostoksia Flamingo Spa Shop -myymälästämme. Muutenkin ilta menee lähtökassalla, kun asiakkaat maksavat ravintolasta ja hoitovastaanotosta hankkimansa palvelut ennen lähtöä. Tänään asiakkaat vaikuttavat oikein rentoutuneilta ja hymyileviltä lähtiessään, mikä tekee omasta työpäivästä aina paremman.

21.00 Lasken kassat ja suljemme portit. Valmistelen vastaanoton vielä seuraavaa päivää varten, jotta kaikki olisi tip top aamuvuorolaiselle.

Millaista Flamingo Spassa on olla töissä?

Olen ollut Flamingo Spassa töissä elokuusta 2009 alkaen ensin opintojen ohella, sitten kokopäiväisenä työntekijänä. Vuorovastaavana olen ollut syksystä 2018 ja tänä syksynä olen ollut lisäksi asiakaspalveluvastaava.

Kuten työhistoriastani ehkä arvaakin, olen viihtynyt Flamingo Spassa hyvin. Meillä on paras tiimi, jolta saa aina tukea, ymmärrystä ja kannustusta.

Töissä parasta on työkaverit sekä tyytyväiset asiakkaat, jotka lähtökassalla kiittelevät mahdollisuudesta päästä rentoutumaan ja irrottautumaan arjen stressistä. Ihaninta on erityisesti se, jos saa omalla työpanoksellaan jonkin pulman ratkaistua ja tarjottua parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen.

Lähettäisin kiitokset kaikille asiakkaille, jotka ovat käyneet meillä kesän 2022 aikana tulleiden uudistusten jälkeen. Meillä on ollut isojakin muutoksia allasremonteista ja hinnoittelusta uuteen hoitojärjestelmään ja energiansäästöhankkeisiin yms. Rakentavaa palautetta on tullut, mutta myös paljon kiitosta ja hyvää!

Rosa H.
Asiakaspalveluvastaava

Hae sivustolta